Journal (25)
Filmová výzva - žánry
Rok uplynul, jednu pandemickou výzvu jsem dokončil, druhá pokračuje volným tempem. Konec pandemie je v nedohlednu, tak proč si nezvolit další osobní filmovou výzvu. Čistě žánrovou jsem nikdy neabsolvoval, tak se moc těším.
Akční - Alita: Bojový anděl 4*
Animovaný - Zataženo, občas trakaře 3*
Dobrodružný - Indiana Jones a poslední křížová výprava
Dokumentární - Tatínek 3*
Drama - Million Dollar Baby
Erotický - Nymfomanka, část 2
Experimentální - Sedmikrásky
Fantasy - Muž z oceli
Film Noir - Dáma ze Šanghaje
HIstorický - Lincoln
Horor - Halloween
Hudební - Ma Rainey - matka blues 3*
Katastrofický - 2012
Komedie - Vítejte u Ch´tisů
Krátkometrážní - Lady Blue Shanghai
Krimi - Gangy New Yorku
Muzikál - Bídníci
Mystériózní - Zelená míle
Poetický - Měsíc nad řekou
Pohádka - Princezna zakletá v čase 2*
Porno - Xcalibur
Povídkový - Noc na Zemi
Psychologický - Stanfordský vězeňský experiment
Road-movie - Země nomádů 3*
Rodinný - Matilda
Romantický - Před úsvitem
Sci-fi - Interstellar
Sportovní - Zrození šampiona
Thriller - Čekej do tmy
Taneční - Koně se také střílejí
Western - Zprávy ze světa 3*
Životopisný - Letec
Politický - Duel Frost / Nixon
Knižní adaptace - Na krátko 3*
Divadelní adaptace - The Father 5*
Ceny české filmové kritiky - preference a tipy
Za necelou hodinu budou opět předávat prestižní česká ocenění. Měl jsem možnost podívat se na stěžejní české filmy loňského roku a u mě jednoznačně vítězí Krajina ve stínu.
Nejlepší film - tipuji Šarlatán, mně se nejvíc líbila Krajina ve stínu
Nejlepší režie - tipuji Agnieszku Holland a Šarlatána
Nejlepší scénář - tipuji Marek Epstein a Šarlatán, mně se nejvíc líbil scénář Ivana Arsenjeva za Krajinu ve stínu
Nejlepší herec - tipuji Ivan Trojan a také se mi nejvíc líbil
Nejlepší herečka - tipuji Anna Geislerová a také se mi nejvíc líbila
Filmová výzva číslo dvě v karanténě - průzkum světové kinematografie
A abych toho neměl málo s výzvou ohledně hereček, tak si přidám paralelně moji oblíbenou výzvu, kterou jsem už dvakrát absolvoval a vždy mě bavila, obohatila a rozšířila mi obzory. Nasadil jsem patnáct nejlepších států z posledních dvou výzev a udělil pět divokých karet. Tak jsem zvědavý, zda moji favorité potvrdí své piedestaly anebo se dočkám překvapení...A uvidím, jak mi to zamíchá celkovým pořadím...
POLSKO Bohové
FRANCIE Cloclo
ÍRÁN Hra s ohněm
FINSKO Zamrzlá země
ČESKÁ REPUBLIKA Nabarvené ptáče
BRAZÍLIE Kdy se máma vrátí?
ITÁLIE Božský
JAPONSKO Zloději
CHILE V posteli
RUSKO Leviathan
Průběžné pořadí:
1. DÁNSKO Chlast
2. USA Twin Peaks
3. ŠVÉDSKO Líbej mě
4. KANADA Mami!
5. ŠVÝCARSKO Dívka z jehlového parku
6. NĚMECKO Nikdy neodvracej zrak
7. RUMUNSKO Západ
8. RAKOUSKO Klikaři
9. BELGIE Mladý Ahmed
10. ŠPANĚLSKO Amigos...
Filmová výzva v karanténě - oblíbené herečky
Tak jsem si říkal, kdy jindy, než v době pandemické, se zase vrátit k nějaké osobní výzvě. A jelikož nám to s uživateli Enšpígl a Malarkey dříve nevyšlo, dal jsem si ji sám. Jeden film s mými oblíbenými herečkami. Netušil jsem, že když výzvu spustím na jaře 2020, dokončím ji na jaře 2021 a za ten rok se svět nikam neposune....
Domnívám se, že tuhle výzvu asi už nebudu moci opakovat, protože předem znevýhodňuje moje nejoblíbenější herečky, s nimiž jsem viděl téměř všechny snímky, proto se mi obtížně vybíralo něco, co jsem neviděl. A tak to pak dopadlo. Z mojí desítky se umístily pouze čtyři v první desítce zhlédnutých filmů.
Zvítězila femme fatale Eva Green, byť zrovna ve sledovaném snímku nehrála stěžejní roli.
Konečné pořadí:
5. Emmanuelle Béart Nelly a pan Arnaud
6. Leila Bekhti Nous trois ou rien
7. Keira Knightley Official Secrets
8. Eliška Křenková Tiché doteky
9. Táňa Pauhofová Lída Baarová
10. Marion Cotillard Milosrdné lži
11. Alicia Vikander Kde se země chvěje
12. Jessica Alba Se slovníkem v posteli
13. Amber Heard Aquaman
15. Paz Vega Krásná a zvrácená
16. Vica Kerekes Tenkrát v ráji
17. Klára Issová Pražské orgie
18. Winona Ryder Ten pravý, ta pravá
20. Margot Robbie Birds of Prey
21. Rooney Mara Carol
22. Isabelle Carré Rendez vous avec un ange
Tipy a přání Oscar 2019
Moc se těším na dnešní oscarovou noc a stejně jako loni si zkusím malou tipovačku, do sázkové kanceláře ale raději nejdu, protože zvláště herecké kategorie jsou tentokrát hodně vyrovnané.
Nejlepší film
Nejlepší režie
Tipuji Alfonso Cuarón (Roma) a přeji to Pawel Pawlikowski (Studená válka)
Hlavní herec
Tipuji a přeji to Christian Bale (Vice)
Hlavní herečka
Tipuji a přeji to Glenn Close (Žena)
Vedlejší herec
Tipuji a přeji to Mahershala Ali (Zelená kniha)
Vedlejší herečka
Tipuji a přeji to Amy Adams (Vice)
Pořadí nominovaných filmů dle mého soukromého názoru:
1. Vice
2. Zelená kniha
3. Favoritka
5. Roma
Pořadí režisérů dle mého soukromého názoru:
1. Pawel Pawlikowski - Studená válka
2. Alfonso Cuarón - Roma
3. Adam McKay - Vice
4. Yorgos Lanthimos - Favoritka
5. Spike Lee - BlacKkKlansman
Pořadí hereček v hlavní roli dle mého soukromého názoru:
1. Glenn Close - Žena
2. Olivia Colman - Favoritka
3. Lady Gaga - Zrodila se hvězda
4. Yalitza Aparicio - Roma
Melissa McCarthy - neviděl jsem
Pořadí herců v hlavní roli dle mého soukromého názoru:
1. Christian Bale - Vice
2. Viggo Mortensen - Zelená kniha
3. Willem Dafoe - At Eternity´s gate
Filmová výzva 2018 s uživatelem HonzaBez
S kamarádem a kolegou HonzaBez jsme se dohodli na filmové výzvě - já se podívám na jeho doporučení ohledně československého a českého filmu a jemu jsem zvolil desítku z evropského filmu:
1) československý film za protektorátu: Eva tropí hlouposti - 2 hvězdičky
2) československý film v poválečném období: Nikdo nic neví (Mach)
3) československý dramatický film v 50. letech: Romeo Julie a tma/Vlčí jáma (Weiss)
4) československý film v 60. letech (česká tvorba): Noční host (Vávra)
5) československý film v 60. letech (slovenská tvorba). Nylonový mesiac (Grečner)
6) československý film v 70. letech: Morgiana (Herz), Vlak do stanice Nebe (Kachyňa)
7) československý film v 80. letech: Kukačka v temném lese (Moskalyk), Člověk proti zkáze (Skalský)
8) československý film v porevolučním období (počátek 90.let): Tichá bolest (Hollý)/ Vracenky (Schmidt)
9) český film v 90. letech: Lea (Fíla)
10) bonusový film - Kočár do Vídně (Kachyňa)
Tipy a přání Oscar 2018
Rok se s rokem sešel a už se zase blíží udílení Oscarů. Letos jsem viděl všechny nominované filmy v předstihu, takže mohu v klidu tipovat. Uvidím, zda si půjdu i vsadit.
Nejlepší film
Tipuji Tvář vody, přeji to Tvář vody nebo Lady Bird
Nejlepší režie
Tipuji a přeji to Guillermo del Toro (Tvář vody)
Hlavní herec
Tipuji Gary Oldman (Nejtemnější hodina), přeji to Gary Oldman a Daniel Day-Lewis (Nit z přízraků)
Hlavní herečka
Tipuji Frances McDormand (Tři billboardy kousek za Ebbingem), přeji to Saoirse Ronan (Lady Bird)
Vedlejší herec
Tipuji Sam Rockwell (Tři billboardy kousek za Ebbingem), přeji to Richard Jenkins (Tvář vody)
Vedlejší herečka
Tipuji a přeji to Allison Janney (Já, Tonya)
Filmová výzva 2018 - 30 filmů z 30 států
Filmová výzva 2018 dokončena a stejně jako u té první v roce 2015 jsem se dočkal mnohých překvapení. Především, že můj jasný a trvalý favorit Francie se tentokrát nedostal ani do desítky. Zvítězila pro mě další velmoc Dánsko, snímek Druhá šance mě emocionálně rozsekal, v těsném závěsu za ním ruští Nemilovaní, podobně dramatický a velmi smutný film a na třetím místě historická tragédie Volyň, z níž mi bylo téměř fyzicky nevolno. Polepšilo si Německo a silné postavení potvrdilo Rumunsko. Naopak totální propadáky z Maďarska, Estonska a Ukrajiny jsem musel vysloveně protrpět.
Jelikož mě tyto výzvy baví, zkusím vybrat nejlepší desítku, aby si to rozdaly mezi sebou (a Francii budu muset udělit divokou kartu :-)).
Konečné pořadí
1. DÁNSKO Druhá šance
2. RUSKO Nemilovaní
3. POLSKO Volyň
4. NĚMECKO Odnikud
5. ITÁLIE Naprostí cizinci
6. KANADA Imaginární lásky
7. RUMUNSKO Zkouška dospělosti
8. FINSKO 8 - Ball
9. ČESKÁ REPUBLIKA Nikdy nejsme sami
10. ISLAND Hafið
11. FRANCIE Dheepan
12. CHILE Fantastická žena
13. BELGIE Mlčení Lorny
14. ÍRÁN Klient
15. ŠVÉDSKO Léto s Monikou
16. BRAZÍLIE Elitní jednotka 2
17. NORSKO Tak už mě sakra polib, pitomče
18. VELKÁ BRITÁNIE Paddington
19. ŠPANĚLSKO Volver
20. USA Tři billboardy kousek za Ebbingem
21. IZRAEL Syrská nevěsta
22. SLOVINSKO Nepřítel třídy
23. ŘECKO Humr
24. SLOVENSKO Čára
25. SAÚDSKÁ ARÁBIE Wadjda
26. ARGENTINA Buenos Aires 1977
27. IRSKO Intermission
28. UKRAJINA Oranžová láska
29. ESTONSKO Houbaření
30. MAĎARSKO Saulův syn
Tak jsem si po necelých třech letech vzpomněl na první a jedinou výzvu, kterou jsem zdárně dokončil a která mi s odstupem času připadá nejlepší a to i s ohledem na práci, kterou vykonávám. Mám rád mezinárodní vztahy, přesahy a srovnání a myslím, že každého mezinárodní prvek může posunout dále. Podíval jsem se na státy, které jsem volil minule a obměnil jen lehce, jsem zvědavý, jestli pořadí bude přibližně stejné či diametrálně odlišné a jestli největší favorité, mezi něž pro mě vždy patří Francie, Německo, Polsko nebo Dánsko budou opět držet přední příčky anebo zda mě někdo překvapí stejně silně jako minule Rumunsko.
Oscar 2017 - moje hodnocení
Tak s tipy jsem dopadnul na padesát procent, kdybych měl možnost určovat pořadí hlasoval bych následovně:
Nejlepší film (nominaci si ale podle mě zasloužily pouze první tři)
1. Místo u moře
2. Hacksaw Ridge
3. Lion
4. Moonlight
5. La La Land
6. Za každou cenu
7. Fences
8. Příchozí
9. Skrytá čísla
Nejlepší režie
1. Mel Gibson (Hacksaw Ridge)
2. Kenneth Lonergan (Místo u moře)
3. Barry Jenkins (Moonlight)
4. Damien Chazelle (La La Land)
5. Dennis Villeneuve (Příchozí)
Hlavní herec (zatím jsem neviděl Tohle je náš svět)
1. Casey Affleck (Místo u moře)
2. Denzel Washington (Fences)
3. Andrew Garfield (Hacksaw Ridge)
4. Ryan Gosling (La La Land)
Vedlejší herec
1. Dev Patel (Lion)
2. Michael Shannon (Noční zvířata)
3. Lucas Hedges (Místo u moře)
4. Mahershala Ali (Moonlight)
5. Jeff Bridges (Za každou cenu)
Vedlejší herečka
1. Naomie Harris (Moonlight)
2. Viola Davis (Fences)
3. Nicole Kidman (Lion)
4. Michelle Williams (Místo u moře)
5. Octavia Spencer (Skrytá čísla)
Tipy a přání Oscar 2017
Krátce před slavnostním udílením jsem na tom tak, že jsem viděl osm z devíti snímků nominovaných na nejlepší film a ten devátý, se chystám právě nyní, stihnu to do začátku.
Nešel jsem nikam vsadit, tak si to zkusím jen tak pro sebe
Nejlepší film
Tipuji La La Land, přeji to Místo u moře
Nejlepší režie
Tipuji Chazelle (La La Land), přeji to Gibson (Hacksaw Ridge)
Hlavní herec
Tipuji a přeji to Affleck (Místo u moře)
Hlavní herečka
Tipuji Isabelle Huppert (Elle), přeji to všem
Vedlejší herec
Tipuji Mahershala Ali (Moonlight), přeji to Lucas Hedges (Místo u moře)
Vedlejší herečka
Tipuji Naomie Harris, přeji to Naomie Harris nebo Viola Davis
Za pár hodin se dozvím, jak jsem pochodil :-)
Výzva 2016 Enšpígl
Přijal jsem výzvu od svého ČSFD kamaráda Enšpígla
1. Kapitál
2. Spravedlnost pro všechny
3. Bídnici 20.století
4. Dívka na mostě
5. Edi
6. Volba zbraní
7. Bio ráj
8. Drž hubu
9. Speciální jednotka
10. Hlas moře
11. Vracenky
12. Spanglish
13. Návrat
14. Jméno
15. G.I.Jane -
Challenge Tour Special - Filmový lov
1. film, ktorý by si chcel, aby bol premietaný na tvojom pohrebe - Twin Peaks
2. čiernobiely film – Du und Ich
3. film, ktorý režíruje žena – Smrt čeká všude (10. června 2015, odpad,k)
4. film, ktorý má viac ako 180 minút – Schindlerův seznam
5. film, ktorý má v názve číslo, no nie číslo pokračovania série - 3
6. film, v ktorom nevystupuje ľudský charakter - Hledá se Nemo
7. film s názvom na jedno slovo - Trans (4. června 2015, 1*,k)
8. film, ktorý sa odohráva mimo krajiny,v ktorej žiješ – Hin und weg (11. června 2015, 4*,k)
9. art house film tzv. umelecký film - Mlčení
10. film, ktorý ťa desí alebo ktorého sa desíš – Insidious 3 (13. července 2015, 4*,k)
11. film, ktorý ťa rozplače resp. dojme – Hačikó – příběh psa (12. července 2015, 5*,k)
12. film z roku, kedy si sa narodil príp. erotický film :-) - Auftauchen (24. června 2015, 3*,k)
13. film s farbou v názve – Černá kočka, bílý kocour (6. června 2015, 1*,k)
14. film režiséra, od ktorého si predtým nevidel ani jeden film – Co kdybychom žili společně?
15. film, ktorý si púšťaš, keď sa potrebuješ rozveseliť – Šest medvědů s Cibulkou
16. film, ktorý by si chcel, aby bol príbehom tvojho života - Vincentův svět (3. července 2015,5*,k)
17. film, ktorý ťa zavedie mimo zónu tvojho pohodlia resp. šokuje – 8 ball
18. film s tvojím obľúbeným hercom, herečkou (Daniel Auteuil) – Avant l´hiver (3. června 2015, 4*,k)
19. film, kde vystupuje telesne alebo mentálne postihnutá osoba – Uvnitř tančím
20. film, kde je hlavnou postavou dieťa resp. mládež - Kes
21. hocijaký obľúbený film hociktorého svojho obľúbeného užívateľa, ktorému si udelil bod Walter Mitty a jeho tajný život (9. srpna, 2015,1*,k)
22. film, ktorý sa odohráva na mori – Kapitán Phillips
23. film, ktorý sa odohráva vo vesmíre - Sunshine (7. června 2015, 4*,k)
24. film s LGBT témou – Bye Bye Blondie
25. film s názvom mesta alebo krajiny - Salvador
26. film, kde vystupuje prevažne živočích/y – Paddington
27. film o pomste – Plivu na váš hrob (6. července 2015,4*,k)
28. film, ktorý sa odohráva v krajine, kde by si chcel stráviť dovolenku – 80 milionů (7. června 2015, 4*,k)
29. krátkometrážny film – Zpráva o stavu civilizace (7. června 2015, 4*,k)
30. jeden film, ktorý by si si pustil, ak by si sa ocitol na opustenom ostrove ( s wi-fi a elektrinou) :-) - Francouzka
Challenge Tour 2015 - duben 2015, vyhodnocení
Duben 2015 pro mě navždy zůstane zachován jako měsíc plný kvalitních, žánrově rozmanitých a podnětných filmů z 30 zemí z celého světa, v mém případě převážně evropských. A nikdy nepřestanu děkovat uživateli ambronovi za jeho nápad a řízení celé filmové akce.
Snažil jsem se pečlivě vybírat, mnohdy snímky, které jsem chtěl dlouho vidět, ale z různých důvodů jsem se k nim nedostal. Tour mi dala ten správný impuls, abych se na ně konečně podíval. Moje nejoblíbenější státy, které považuji filmařsky za nejsilnější, jsem pasoval do role favoritů a nechával si je až na výjimku na konec. Jedná se o Dánsko, Francii, Polsko a Německo. Tour jsem zahájil s nadupaným sedmým dílem Rychle a zběsile a byl to ten nejlepší možný začátek. V rámci žánru jsem udělil plný počet hvězdiček a čekal, který snímek jako první USA předběhne. Došlo k tomu poměrně záhy. Rumunský festivalový hit 4 měsíce, 3 týdny, 2 dny mnou pořádně otřásl a vlastně až do samotného finále se držel na první příčce. Pak už se Tour rozjela v plném proudu a nebyla nouze o kvalitní zážitky.
Prvních deset míst je hodně vyrovnaných a samotná první pětka je poskládána za sebou doslova o chlup. Vítězství potvrdila Francie, je to země, k níž mám speciální vztah, takže mě její vítězství nepřekvapuje. Druhé Rumunsko a třetí Írán jsou mnou dosud příliš neprobádané státy. Čtvrté Irsko zabodovalo hlavně díky fenomenálnímu výkonu Daniela Day-Lewise v Mojí levé noze. Ostatní favorité nezklamali - Polsko, Dánsko, Švédsko, Španělsko.
Z opačného konce, největší propadák mi přichystal uznávaný Kim-Ki Duk, dostavila se u mě únava jeho stylu. Jeden z favoritů, Německo, ztroskotal kvůli mému špatnému výběru, komedie What a Man je opravdu hodně špatná a Německo je nejsilnější především ve vážnějším žánru. Stejně tak mě zklamal Island a Chorvatsko.
Konečné pořadí:
1. Francie
2. Rumunsko
3. Irán
4. Irsko
5. Polsko
6. Belgie
7. Dánsko
8. Švédsko
9. Španělsko
10. USA
11. Švýcarsko
12. Brazílie
13. Finsko
14. Česká republika
15. Portugalsko
16. Norsko
17. Velká Británie
18. Maďarsko
19. Palestina
20. Kanada
21. Srbsko
22. Estonsko
23. Rakousko
24. Nizozemsko
25. Itálie
26. Slovensko
27. Německo
28. Island
29. Chorvatsko
30. Jižní Korea
Challenge Tour 2015 - duben 2015
Je mi ctí, že se mohu přidat k zajímavé iniciativě jako stvořené pro všechny filmové fanoušky, kteří jsou otevření světu.
Můj seznam:
1. Česká republika - Vrásky z lásky (25. dubna 2015, 4*,k)
2. Slovensko - Love (16. dubna 2015, 3*,k)
3. Estonsko - Mina olin siin (6. dubna 2015, 3*,k)
4. Francie - Deux jours à tuer (28. dubna 2015, 5*,k) - VÍTĚZ TOUR
5. Německo - What a man (19. dubna 2015, 2*,k)
6. Polsko - Przesluchanie (26. dubna 2015, 5*,k)
7. Rakousko - Tag und Nacht (8. dubna 2015, 3*,k)
8. Dánsko - Submarino (27. dubna 2015, 5*,k)
9. Nizozemsko - Infiltrátor (13. dubna 2015, 3*,k)
10. Chorvatsko - Knězovy děti (6. dubna 2015,2*,k)
11. Brazílie - Elitní jednotka (5. dubna 2015, 4*,k)
12. Španělsko - 13 růží (12. dubna 2015, 5*,k)
13. Itálie - Bez slitování (12. dubna 2015, 3*,k)
14. Švédsko - Třídní sraz (16. dubna 2015, 5*,k)
15. Maďarsko - Chameleon (7. dubna 2015, 4*,k)
16. Finsko - Rozkaz (12. dubna 2015, 4*,k)
17. Portugalsko - Krev mojí krve (25. dubna 2015, 4*,k)
18. Irsko - Moje levá noha (23. dubna 2015, 5*,k)
19. Írán - Rozchod Nadera a Simin (23. dubna 2015, 5*,k)
20. Island - S milenkou mé matky (5. dubna 2015, 2*,k)
21. Švýcarsko - Pastýřová panenka (20. dubna 2015, 5*,k)
22. Rumunsko - 4 měsíce, 3 týdny a 2 dny (8. dubna 2015, 5*,k)
23. USA - Rychle a zběsile 7 (1.dubna 2015, 5*,k)
24. Velká Británie - Pestrobarvec petrklíčový (15. dubna 2015, 4*,k)
25. Jižní Korea - Dech (18. dubna 2015, 2*,k)
26. Norsko - Kurz negativního myšlení (25. dubna 2015, 4*,k)
27. Palestina - Ráj hned teď (12. dubna 2015, 4*,k)
28. Srbsko - Šišanje (2.dubna 2015, 4*,k)
29. Belgie - Kluk na kole (18. dubna 2015, 5*,k)
30. Kanada - Sladké zítřky (20. dubna 2015,4*,k)
Činoherní klub
Další vynikající divadelní zážitek v Činoheráku. Přesně jak jsem napsal ve svém komentáři, vážím si Sokola jako divadelního režiséra a Fingera jako divadelního herce, proto zapomenu, že vzniklo někdy nějaké Krásno. Dnešní představení Zrada od Harolda Pintera bylo po všech stránkách výtečné, režie, herecké výkony, zpracování, hudební složka, takhle si představuji moderní zpracování hry staršího data, které zbytečně za každou cenu neruší a neprovokuje ultramoderními prostředky poukazujícími na vědeckotechnický pokrok. Moje první seznámení s dílem laureáta Nobelovy ceny za literaturu, jenž sklízel úspěchy více v zahraničí, než na domácím kolbišti.
Francie
K Francii mám z evropských států nejbližší vztah i díky dvěma letům, které jsem strávil na studiích v Paříži. Jako filmovému fanouškovi se mi nejvíc líbilo to historicky tradiční francouzské pobláznění filmem. Z toho důvodu jsem nejraději vyhledával Montparnasse, kde to zvláště v pátek a sobotu večer opravdu žilo a kde jsou srovnána kina pěkně vedle sebe, takže si člověk vždy vybere. Mockrát se mi stalo, že jsem se na vytoužené představení ani nedostal, protože bylo zkrátka vyprodáno. Moc rád bych někdy zažil něco podobného v České republice. V lásce k filmu jsou Francouzi opravdu na špici a divákům to pak herci, režiséři a další tvůrci vracejí vynikajícími kousky, které se mnohdy do České republiky ani nedostanou.
Ceny České filmové kritiky 2014
Byl jsem hodně zvědavý, jak to dopadne, jestli Fair play bude dominovat. Pro mě je to nejlepší český film roku 2014, s tím, že v těsném závěsu jsou Cesta ven a Pojedeme k moři. Jaký je výsledek? Největší česká sračka posledních let Hany, propadák Místa a zoufale nepovedené Krásno mají aspoň jednu cenu, zatímco Fair play a Pojedeme k moři nic (když pominu cenu za objev roku pro Mádla). To snad ti kritici nemohou ani myslet vážně. Cesta ven je bezpochyby vynikající film, ale rozhodně v kategorii scénař a ženský herecký výkon mám velké pochybnosti. Jediné, co mě napadá, že kritici počítali s tím, že České lvy posbírá Fair play, tak to chtěli vyvážit... A taky mi není jasné, proč zrušili kategorii vedlejších rolí.
Kdybych měl možnost hlasovat já, asi by to vypadalo takhle:
Nejlepší film - Fair play
Nejlepší režie - Fair play
Nejlepší scénář - Pojedeme k moři
Nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli - Ivan Trojan (Díra u Hanušovic)
Nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli - Judit Bárdos (Fair play)
Nejlepší mužský herecký výkon ve vedlejší roli - Jaroslav Plesl (Díra u Hanušovic)
Nejlepší ženský herecký výkon ve vedlejší roli - Aňa Geislerová (Fair play), Simona Babčáková (Díra u Hanušovic)
Thálie
Již dlouho jsem byl v napjatém očekávání u činoherních cen - mužský a ženský herecký výkon. Byl jsem na devadesát procent přesvědčen o tom, že v obou kategoriích zaboduje Činoherní klub. Po ženské kategorii jsem byl zklamaný, ale vzhledem k tomu, že jsem neviděl H. Dvořákovou v Dlouhé, přešel jsem to a tenhle nedostatek napravím. Po mužské kategorii jsem ovšem oněměl a nemohu tomu uvěřit doteď. Rád bych zdůraznil, že Dejvické divadlo pro mě nesmírně mnoho znamená, s Činoherním klubem jsou pro mě nejlepšími pražskými scénami, Dealer´s choice se mi moc líbila a Václav Neužil je výborný herec, především v komických polohách, v Černé díře, 39 stupních i v Dealer´s choice byl famozní, ba dokonce nezapomenutelný. Ale že by byl lepší než Kukura v Kukurovi? To zkrátka nemohu přijmout. Hra Kukura je to nejoriginálnější, co jsem za posledních několik měsíců v divadle viděl a Kukurův výkon je dechberoucí a zasáhl mě až do nejhlubšího nitra. Jako divadelní fanoušek jsem zkrátka stále smutný, nicméně život jde dál. Raději si na pana Kukuru brzo zajdu do Činoheráku znovu.
Berlín
Ich bin ein Berliner!
Národní smutek
Smutný to den pro Českou republiku....Velikost Václava Havla přesahuje do celého světa, jen namátkou jsem se podíval na německý, francouzský, španělský, švédský a portugalský tisk, všude je zpráva o jeho skonu na titulní straně. Budiž mu lehká zem.